شیلد یا مدال جعبه ای و نحوه ساخت شیلد در کارگاه تولیدی
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

شیلد یا مدال جعبه ای و نحوه ساخت شیلد در کارگاه تولیدی

اگر بخواهیم مدال ها را تقسیم بندی کنیم مدال ها را به صورت معمول و عرف می توان به دو صورت ارائه کرد اول به حالتی می باشد که به صورت معمول وجود دارد و وقتی ورزشکاران به مقام های اول و دوم و سوم می رسند به آنها با گردن آویزی روی مدال ها وجود دارد اهدا می شود ولی نوع دیگری از مدال ها ساخته می شود که بند نسبتاً کوتاهی دارند و در داخل جعبه قرار می گیرند و اهدا میشوند که به شیلد یا مدال جعبه ای معروفند ساخت شیلد در واقع پروسه ای شبیه به مدال های معولی را رارد و تفاوت عمده آن در به نفرات برگزیده در المپیادهای علمی و مسابقات (معمولاغیر ورزشی) اهدا می شود. دلیل برگزیدن این نام برای مدال جعبه ای شکل ظاهری آن می‌باشد. شیلد به شکل سپر (shield) مدور طراحی می‌شود. مدال جعبه ای معمولا منقش به نام سازمان، ارگان، شرکت و یا عنوان مسابقاتی است که فرد دریافت کننده در آن برگزیده شده است. ساخت شیلد حاصل تلاش صنعتگران زبردست می‌باشد.

شیلد نیز همانند مدال دارای ارزش تبلیغاتی بالایی می‌باشد. دلیل این امر نگه داری و نمایش آن توسط دریافت کننده است. مدال جعبه‌ای معمولا از متریالی با ارزش مادی نسبتا بالا تولید می‌شود. متریال استفاده شده در ساخت شیلد مشابه مدال معمولا برنج، سرب، مس و فلزات مشابه است. در ساخت شیلد معمولا از آبکاری هایی نظیر سیاه قلم، برنج یا نقره استفاده می‌شود.

این نوع مدال ها را میتوان در انواع و اقسام جعبه ها قرار داد این جعبه ها هم می تواند بزرگ باشد و هم کوچک یا متوسط که ساختار چهارچوب کلی آن از فلز یا چوب ساخته شده است و قسمت بیرونی آن با روکش مخمل با رنگ های مختلف پوشیده شده است،  در واقع از این نوع جعبه ها می تواند برای جا نمایی و قرار دادن انواع گوناگونی از تولیدات مانند انواع مدال ها استفاده شود ،  ساخت شیلد برای چندین مدال که برای قرار دادن یک محصول کامل نیاز دارید ، این جعبه ها گزینه بسیار مناسبی می باشد برای قرار دادن مدال ها





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: